pondělí 20. dubna 2015

Ze života knihomola 1



Rozhodla jsem se založit novou rubriku, která by byla poněkud osobnější. Když jsem blog zakládala a přemýšlela o jeho koncepci, chtěla jsem kromě recenzí publikovat i články osobnějšího charakteru. Posledním impulsem začít pak byl článek na blogu She is a bookaholic, kde s podobným nápadem přišla Tereza. Jak to bude vypadat? Každý týden (možná i déle, přeci jen státnice se blíží) uveřejním článek, který bude obsahovat informace, co právě čtu, jaké knihy jsem si koupila, co mě zaujalo u ostatních blogerů nebo ve světě knih obecně a také nějaké drby o mně. Budu moc ráda za Vaše reakce, jak se Vám nová rubrika líbí.


Tento týden jsem publikovala dva články, a to recenzi na výbornou knihu Simona Mawera - Skleněný pokoj a další z rubriky knižní tipy, tentokrát na téma Knižní tipy pro lepší náladu.



Jak už bylo vidět v posledním příspěvku, koupila jsem si nový foťák. Proto staré články, které obsahují pouze náhled obálky jednotlivých knih, postupně inovuji a doplním o fotky. Dlouho jsem přemýšlela, zda do takové investice jít, hlavně když jsem publikovala první články. Jenže blogování mě neskutečně chytilo a proto už nebylo o čem přemýšlet. Vaše četné reakce a slušná čtenost, kterou jsem vůbec nečekala, mi dávají mnoho energie a chuti do dalšího psaní. Děkuji Vám za to!

Začala jsem číst Vejce a já od Betty MacDonaldové. Knihu jsem ulovila za pár korun v antikvariátu a podle hodnocení na Databázi knih jsem čekala, že se budu smát od začátku do konce. Sice jsem na straně 66, ale pořád jsem se ještě smát nezačala a pochybuji, že to přijde. Ale nevzdávám to a pokračuji ve čtení.

Po letech se vracím k audioknihám. Poslední, co jsem slyšela, bylo asi před 14 lety Bylo nás pět :) Tento týden jsem začala poslouchat knihu Zabijáci, kterou výborně načetl Igor Bareš. Každou volnou chvíli, kdy si nemůžu číst teď vyplňuji poslechem. Takže uklízení, žehlení a podobné zábavné činnosti jsou nyní opravdu zábavné! Recenze bude již brzy na blogu. Audioknihu Zabijáci je zatím možné koupit v předprodeji a ke stažení bude od poloviny května. Do distribuce totiž jde společně se stejnojmenným filmem, který jsem již měla možnost vidět. I když se nepovažuji za křehkou a přecitlivělou dívku, tak ve filmu bylo podle mě až moc sexu a některé násilné scény na mě byly taky moc. Jinak se mi ale film líbil, i když samozřejmě nestihne pokrýt tolik děje, jako kniha. V souvislosti s jeho předlohou mne zaujalo, jak moc se film dějově lišil od knihy, čekala jsem odlišnosti spíše jen v detailech. Vzhledem k tomu, že film jde do kin až 14.5., dávám alespoň jako ochutnávku odkaz na trailer na YouTube.



Ani tento týden jsem se nevyhnula nájezdu na knihkupectví. Pořídila jsem si čtyři knihy, a to thriller Já poutník od Terryho Hayese, Spočítej hvězdy od Lois Lowryové, Odpusťte mi, Váš Leonard od Matthewa Quicka a Ztráty a nálezy od Brooke Davidsové. Takhle to u mě dopadá, když si jdu koupit JEDNU knihu. Kdy je stihnu přečíst, nevím. Státnice jsou ode dneška přesně za měsíc. Společnost mi proto tenhle týden dělaly i tyto dvě "krásky":



A co mě tento týden nejvíce zaujalo u ostatních blogerů? Na blogu internetového knihkupectví Martinus zajímavá grafika o zakázaných knihách. Pobavilo mě, že v minulosti byla zakázaná i Paní Bovaryová. Celý duben se kochám úžasnými fotkami u Veroniky. A recenze Dity na knihu rakouského autora Daniela Glattauera mě definitivně přesvědčila, že se mám do již koupené knihy co nejdříve pustit.



2 komentáře:

  1. Tyhle přehledové články mám moc ráda a tenhle je i moc pěkně zpracovaný :) A krásné fotky! :)

    Také skvělé pořízené knihy! Spočítej hvězdy jsem zrovna nedávno dočetla a jsem jedním slovem nadšená :) Tak snad se budou líbit i Tobě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu, od mého oblíbeného blogera to potěší dvojnásob ;)
      Obávám se, že Spočítej si hvězdy bude rozsahem tak akorát kniha v předstátnicovém měsíci

      Vymazat