čtvrtek 23. dubna 2015

Zabijáci - recenze audioknihy

Jak už jsem se zmínila ve ve svém článku Ze života knihomola 1, po mnoha letech se vracím k audioknihám. Od poslechu Bylo nás pět však již uplynulo spoustu let a asi je opravdu čas se posunout dál :)

K návratu do světa mluveného slova jsem zvolila severskou detektivku od Jussi Adler Olsen - Zabijáci. Jde o druhý díl populární kriminální série ze světa speciálního policejního oddělení Q, které se zabývá odloženými případy. Pokud jste první díl nečetli ani neslyšeli, nemáte se čeho bát, pro děj a orientaci v něm neznamená přeskočení prvního dílu žádný problém a určitě se "chytíte".

Před dvaceti lety došlo k brutální vraždě dvou sourozenců. Mezi podezřelé patřili i žáci nedaleké internátní školy, jeden z nich se po letech k činu přiznal a odpykává si svůj trest. Komisaři Carlovi se však na spise, který se záhadně objevil na jeho stole, něco nezdá. I přes překážky ze strany vedení policejního sboru se Carl spolu se svým parťákem Assadem a asistentkou Rose do rozplétání dávných vztahů pustí. Dostáváme se do světa bohatých Dánů, kteří schovaní za maskou svého profesního a společenského úspěchu, páchají násilí. Místy je příběh opravdu drsný. A hlavně je velmi napínavý!

Ne každé dílo je vhodné k převedení do audiopodoby. To však není případ knihy Zabijáci. Kniha má neuvěřitelný spád a dokáže čtenáře, respektive posluchače udržet v napětí a zvědavosti. Z čeho jsem však byla snad nejvíce nadšená, je interpret. Knihu výborně namluvil herec Igor Bareš. Jeho hlas, práce s ním a výborná intonace, to vše mě příjemně překvapilo. Igor Bareš prostřednictvím změny tempa vyprávění výborně dávkuje napětí nebo naopak podpoří spádí dané scény. Už tak skvělou knihu podtrhává skvělý výkon vypravěče.

Jednotlivé scény a kapitoly od sebe odděluje dramatická hudba. Její výběr také chválím, protože vhodně doplňuje atmosféru celého příběhu. Já si připadám až trapně sluníčkově, jak nad vším jásám, ale nemůžu si pomoct. Asi si budu muset přečíst nějakou strašnou knihu, abyste poznali, že umím být i drsná :)

Můj návrat k audioknihám snad nemohl být lepší a nemohl přijít v lepší dobu. Vzhledem k tomu, že se učím na státnice, na pár dní v týdnu chodím do práce a snažím se nepřestat ani v tuto chvíli věnovat blogu, je poslech audioknih výborným doplněním čtení knih. No knih... momentálně čtu Trestní právo procesní. Doufám, že Vy čtete něco zajímavějšího.

Za poskytnutí audoknihy k recenzi děkuji vydavatelství One Hot Book. Audioknihu je možno zakoupit zde