středa 12. srpna 2015

Skála



Poslední dobou se vracím ke čtení krimi románů. O britském autorovi Peteru Mayovi jsem slyšela už mnoho, a proto nastal čas sáhnout po prvním dílu jeho trilogie odehrávající se na skotském ostrově Lewis, Skála.


Policista Fin se po mnoha letech vrací na odlehlý skotský ostrov Lewis, kde se narodil. Po odchodu na univerzitu se na rodný ostrov už nikdy nevrátil a nyní zde má vyšetřovat vraždu. Ostrov je i po letech stále velmi odlišný a svérázný, pro člověka z pevniny jsou mnohé vztahy až nepochopitelné. Fin se v průběhu vyšetřování setkává se svými přáteli z dětství, na každém rohu ostrova číhá nějaká vzpomínka. Lidé, které v době svého života na ostrově považoval za své blízké, jsou po letech Finovi naprosto vzdálení. Nevlídné počasí, neblahé vzpomínky a střet s realitou ostrova jen umocňují temnou atmosféru románu. 



Kniha Skála měla poměrně pomalejší rozjezd, ale rozhodně to nebylo na škodu. Nešlo o nudné popisy, ale o velice zajímavé uvedení do děje. Tím, jak postupoval děj, zrychlovalo se i tempo knihy a autor tak skvěle dokázal napnout čtenáře. Postupným dávkováním napětí a prací s tempem příběhu vzniklo naprosto skvělé dílo. 

Peter May si mne románem Skála zcela získal. Druhý den po dočtení této knihy jsem běžela do knihkupectví i pro další dva díly trilogie. Ještě tak patnáct stran před koncem téměř čtyř set stránkové knihy jsem neměla ani tušení, kdo by mohl být vrahem. Vlastně ani nevím, jak jsem knihu dočetla. Posledních přibližně padesát stran jsem asi přečetla v nějakém transu, od knihy se nešlo odtrhnout. Závěr knihy mě úplně pohltil a měl neuvěřitelný spád. Skála je jedním z nejlepších thrillerů, jaké jsem kdy četla. Jde o mistrovské a originální dílo, které si právem zaslouží tolik pozornosti.



Žádné komentáře:

Okomentovat